سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جدیدترین گجت و اکسسوری دنیای دیجیتال

واچ فیس چیست؟ اپلیکیشن های ساخت واچ فیس 2022

    نظر

قابلیت تغییر واچ فیس یکی از قابلیت‌های سیستم عامل اندروید یا iOS در اسمارت واچ‌ها است. در هنگام خرید ساعت هوشمند، یک واچ فیس پیش فرض برای آن تعریف شده است که ممکن است مورد پسند شما واقع نشود و نیاز به تغییر آن داشته باشید. در اینجا می‌خواهیم اپلیکیشن‌هایی را که می‌توانید از آن‌ها برای ساخت یا تغییر واچ فیس در اپل واچ‌ها و اسمارت واچ‌های اندرویدی استفاده کنید، به شما معرفی نماییم. با ما همراه باشید.

واچ فیس چیست؟

 

تعریف واچ فیس چیست


واچ فیس (watch face) همانطور که از نامش پیدا است، به معنی صفحه‌ی اصلی یک اسمارت واچ است که روی مانیتور آن، نمایش داده می‌شود و زمان و دیگر اطلاعات را به شما نشان می‌دهد. طبیعی است که افراد مختلف، سلیقه‌های مختلفی از نظر واچ فیس داشته باشند و باید این امکان وجود داشته باشد تا واچ فیس پس از خرید ساعت هوشمند، تغییر داده شود.

معمولا سیستم عامل اندروید یا iOS ساعت‌های هوشمند امکان تغییر واچ فیس را به شما می‌دهد اما ممکن است استفاده از اپلیکیشن‌های پیش فرض اسمارت واچی که خریده‌اید، محدودیت‌هایی داشته باشد و هیچ کدام از واچ فیس‌هایی که از این طریق می‌سازید، به دل شما ننشینند. بنابراین، اپلیکیشن‌هایی به منظور ساخت واچ فیس‌های دلخواه، هم برای سیستم عامل اندروید و هم برای سیستم عامل iOS توسعه یافته‌اند که در اینجا می‌خواهیم بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم.

 

اپلیکیشن های ساخت واچ فیس

برای هر ساعت هوشمندی با توجه به سیستم عامل آن ها، اپلیکیشن های ساخت واچ فیس زیادی وجود دارد که با این اپلیکیشن ها می توان به شخصی سازی واچ فیس پرداخت یا آن را تغییر داد. در این بین دو اپلیکیشن وجود دارد که جز بهترین اپلیکیشن های ساخت واچ فیس برای گلکسی واچ، اپل واچ و سایر ساعت های هوشمند هستند و از سیستم عامل های WearOs، Watch Os و Tizen پشتیبانی می کند.


اپلیکیشن Facer

اپلیکیشن Facer یک برنامه بسیار کامل با تعداد بی‌شماری از واچ فیس ها است که به شما اجازه می‌دهد تا واچ فیس مورد نظر خود را از ابتدا ایجاد کنید. ساخت واچ فیس در این اپلیکیشن از طریق Facer Creator امکان پذیر است اما نکته ای که وجود درد این است که از طریق اپلیکیشن نمی توان واچ فیس دلخواه را ایجاد کرد و باید در نسخه وب انجام شود. کمی که با آن کار کنید، به طریقه ساخت واچ فیس مسلط می شوید و به راحتی می توانید با انتخاب عناصر دلخواه، انواع واچ فیس را بسازید و به روی ساعت هوشمند خود تست کنید.


اپلیکیشن Watchmaker

این اپلیکیشن از بهترین اپلیکیشن های ساخت و تغییر واچ فیس است که از طریق آن می توانید جدیدترین واچ فیس ها را دریافت کنید و یا با استفاده از عکس های دلخواه خود، یک واچ فیس جدید بسازید. واچ فیس های بسیاری به صورت رایگان در اپلیکیشن watchmaker وجود دارد که می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید و به زیبایی ساعت هوشمند خود اضافه کنید. بسیاری از واچ فیس ها از ویژگی شخصی سازی برخوردارند و شما می توانید رنگ و مدل آن ها را تغییر دهید. از طرفی با خرید اشتراک اپلیکیشن watchmaker می توانید تمام واچ فیس ها را به صورت سفارشی درست کرده و تغییرات دلخواه خود را به روی آن اعمال کنید.

اپلیکیشن Watchsmith

آن چه که باعث تمایز Watchsmith با سایر اپلیکیشن های واچ فیس اپل واچ شده است، این موضوع است که این اپ به جای ارائه دادن ظاهر اپل واچ، برای شما بیش از 37 ترکیب از شمایل های درون ساخت اپل واچ را فراهم می کند که همگی کاملاً قابل شخصی سازی هستند. همچنین نکته جالب این قالب های ظاهری پیچیده این است که آن ها ثابت نیستند و پویا می باشند؛ این مسئله بدین معنی است که شما می توانید آن ها را به نحوی شخصی سازی کنید تا در طول روز تغییر کنند. به عنوام مثال شما می توانید آب و هوا را برای صبح، تقویم را برای ظهر و ساعت و یا هر اپ دیگری را برای شب تنظیم کنید و تغییرات این موارد همگی به دلخواه شما صورت می گیرد. با خریداری نسخه Premium قابلیت های بیشتری هم در اختیار شما قرار می گیرد. Watchsmith به بهترین شکل با اپل واچ سازگاری و مطابقت دارد و هنگام استفاده از قالب های این اپ، حس مصنوعی بودن آن ها به شما دست نمی دهد. همچنین اپ به همراه آپشن های سریع قابل انتخاب، Golden Hour، محاسبه منطقه زمانی و…. بسیاری ویژگی های دیگر به شما کمک می کند.

نحوه نصب اپلیکیشن facer

 

ساخت واچ فیس با فیسر

یکی از بهترین این اپلیکیشن‌ها، Face Watch Facer است که می‌توانید آن را به طور رایگان از پلی استور دانلود و نصب کنید اما فقط بعضی از قابلیت‌های این اپلیکیشن، به صورت رایگان قابل استفاده است. اپلیکیشن‌های Android Wear Faces Creator و WatchMaker WatchFace نیز جایگزین‌های خوبی هستند. در ادامه در رابطه با نحوه‌ی نصب و استفاده از اپلیکیشن Face Watch Facer صحبت خواهیم کرد.


1- نصب نرم‌افزار Face Watch Facer

پس از خرید ساعت هوشمند، به پلی استور مراجعه کرده و این اپلیکیشن را نصب کنید. سپس باید یک حساب کاربری در این اپلیکیشن بسازید تا طراحی‌های همگام‌سازی تبلت یا گوشی شما با اسمارت واچ شما انجام شود.


2- قابلیت طراحی را اجرا کنید

اپلیکیشن Facer دارای یک قابلیت طراحی بر پایه‌ی وب است که شما می‌توانید با مرورگر تبلت یا گوشی خود، با آن کار کنید. شما می‌توانید با مراجعه به آدرسfacer به این قابلیت دسترسی داشته باشد و شکل و قالبی را که می‌خواهید طراحی را با آن شروع کنید، انتخاب نمایید. Facer پشتیبانی محدودی از اپل واچ نیز دارد. در انتها نیز می‌توانید کار خود را ذخیره کنید.


3- همگام‌سازی با اسمارت واچ

اگر با همان حساب کاربری که در اپلیکیشن Facer در گوشی یا تبلت خود ثبت نام کرده‌اید، وارد designer تحت وب facer شده باشید، باید بتوانید طراحی‌های خود را در بخش My design اپلیکیشن خود پیدا کنید. اگر روی گزینه‌ی sync ضربه بزنید، طراحی شما به اسمارت واچ شما ارسال خواهد شد. به یاد داشته باشید که در اسمارت واچ خود باید Facer را به عنوان واچ فیس خود انتخاب کنید تا واچ فیس طراحی شده توسط شما روی ساعت هوشمند اجرا شود.

 

سخن پایانی

واچ فیس ها از آن جا که در مدل های مختلف، با رنگ و ظاهر متفاوتی وجود دارند، باعث تغییرات زیادی در ظاهر ساعت های هوشمند می شوند. با ویژگی ساخت واچ فیس نیز می توانید از طریق شخصی سازی واچ فیس دلخواه خود، ساعت هوشمند خود را با هر استایلی ست کنید و لذت ببرید.

منبع: تکنوسان مگ