سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جدیدترین گجت و اکسسوری دنیای دیجیتال

راهنمای خرید اندروید باکس؛ اندروید باکس درست است یا تی وی باکس؟

    نظر

اگر می خواهید تمام آنچه که در تلفن های هوشمندتان شخصی سازی نموده، گوش کرده، نگریسته و حتی بازی می کنید را بر روی تلویزیون هوشمند خانگی تان نیز پیاده سازی نمایید، باید به فکر خرید اندروید باکس باشید. اندروید باکس ها که البته خرید آن ها بسته به شرایط و نکات مهمی دارد می توانند تی وی خانگی شما را همچون یک گجت هوشمند اندرویدی کرده و سبب لذت بردن شما از کار با آن گردند. خرید تلویزیون هوشمند به‌خاطر هزینه زیادی که دارد، انتخاب ساده‌ای نیست. گاهی بهتر است به دنبال راه‌های جایگزین بگردیم. یکی از میانبرهایی که برای رسیدن به تلویزیون هوشمند وجود دارد، خرید تی وی باکس است! تی وی باکس می‌تواند تلویزیون فعلی ما یا هر نمایشگر ساده‌ای را تبدیل به یک تلویزیون هوشمند تمام عیار کند. اگر با این وسیله کوچک و دوست‌داشتنی آشنا نیستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید. قرار است مزایای تی وی باکس و نکات خرید آن را به‌صورت کامل بررسی کنیم.

اندروید باکس چیست؟

 

اندرویدباکس چیست

اگر اولین بار است که اسم اندروید باکس را می‌شنوید، خبرهای خوبی برایتان داریم. چندسالی هست که تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توانند گوشی‌های بدون نمایشگر تولید کنند! درواقع با  این روش انتخاب کیفیت و ابعاد تصویر خروجی برعهده کاربر قرار می‌گیرد. تنها باید بتوانید این سخت‌افزار را با استفاده از پورت‌های اتصال استاندارد به نمایشگرهای موجود متصل کرد.

این محصول به‌طور رسمی با نام Android TV Box شناخته می‌شود. اندروید باکس سخت‌افزار پایه یک گوشی هوشمند میان‌رده را در قالب یک جعبه کوچک با امکان اتصال HDMI در اختیار شما قرار می‌دهد. البته این تمام داستان نیست، چون اندروید باکس‌ها به شما امکان دانلود و نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی، اتصال موس و کیبورد بی‌سیم و تماشای آنلاین محتوای چندرسانه‌ای را هم فراهم می‌کنند.

تی وی باکس همان اندروید باکس است؟!

اگر در بازار گجت‌های هوشمند گشتی زده باشید، حتماً نام اندروید باکس را هم شنیده‌اید. خبر خوب اینکه در اغلب موارد منظور از تی وی باکس و اندروید باکس یک وسیله است. تی وی باکس وسیله‌ای است که به تلویزیون شما متصل شده و آن را هوشمند می‌کند. اندروید باکس، همان تی وی باکسی است که سیستم‌عامل آن اندروید باشد! از آن‌جایی که تقریباً همه‌ی تی وی باکس‌های بازار از سیستم‌عامل اندروید بهره‌مند هستند، برای همین به نام اندروید باکس نیز شناخته می‌شوند.


مزایای خرید اندروید باکس چیست؟

شاید برای‌تان سوال باشد که خرید تی وی باکس چه مزایایی دارد؟ جدای از اینکه تلویزیون شما را هوشمند می‌کند، چه امکاناتی به آن می‌افزاید؟ باعث می‌شود چه کارهایی بتوانید با تلویزیون خود انجام دهید که پیش از این نمی‌توانستید؟! عجله نکنید. در ادامه مزایای خرید تی وی باکس را بررسی می‌کنیم.
تی وی باکس پرتابل است

از آن‌جایی که این وسیله بسیار ابعاد کوچک و وزن اندکی دارد، می‌توانید آن را به هر کجا که دل‌تان می‌خواهد ببرید. تنها کافی است که یک نمایشگر – مانیتور یا تلویزیون – در اختیار شما باشد! با اتصال این وسیله کوچک، به هر فایل و برنامه‌ای که از قبل نصب کرده باشید، دسترسی دارید. می‌توانید برای ارائه‌ها و سرگرمی در سفر، روی این وسیله حساب کنید.


برنامه‌های متنوع اندرویدی

 

مزایای خرید اندروید باکس یا تی وی باکس

سیستم عامل اندروید با برنامه‌های متنوعی که دارد، تلویزیون شما را به یک وسیله همه‌کاره تبدیل می‌کند. شما می‌توانید بسیاری از برنامه‌های اندرویدی را روی این دستگاه نصب کنید و از آن‌ها لذت ببرید.

برای مثال می‌توانید با نصب برنامه‌هایی مثل آپارات و یوتیوب، ویدئوهای سرگرمی و آموزشی بی‌شماری را روی تلویزیون خود تماشا کنید و از پخش زنده برنامه‌های متنوع لذت ببرید. همچنین برنامه‌هایی مثل فیلیمو و نماوا باعث می‌شوند که شما به دریایی از فیلم و سریال و مستند دسترسی پیدا کنید. فکرش را بکنید! می‌توانید هر فیلمی را که اراده کنید، با بهترین کیفیت روی تلویزیون خود تماشا کنید!

بازی‌های اندرویدی را هم نمی‌توان فراموش کرد! خرید اندروید باکس می‌تواند تلویزیون شما را به یک شهربازی واقعی تبدیل کند. بازی‌های جذاب و سرگرم‌کننده اندروید، روی تلویزیون شما می‌آیند تا بیش از پیش از آن‌ها لذت ببرید! البته اگر اهل بازی نیستید و مطالعه را ترجیح می‌دهید، باز هم یک اندروید باکس به کار شما می‌آید! چرا که با نرم‌افزارهای کتاب الکترونیکی می‌توانید به مطالعه بپردازید و تلویزیون خود را به یک کتابخانه بزرگ تبدیل کنید.


پشتیبانی از انواع وسایل جانبی

اندروید باکس با داشتن پورت‌های متنوع، انبوهی از وسایل جانبی را پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از کابل LAN تی وی باکس خودتان را به یک اینترنت خانگی متصل کرده و از تماشای بی‌لگ ویدئوهای آنلاین لذت ببرید. همچنین حضور پورت USB باعث می‌شود تا شما بتوانید ماوس و کیبوردتان را به اندروید باکس متصل کرده و یک وبگردی متفاوت را روی تلویزیون خانه‌تان تجربه کنید.

بیشتر اندروید باکس‌ها از بلوتوث هم برخوردارند. این یعنی شما می‌توانید هدفون، کیبورد و ماوس بی‌سیم خودتان را به تی وی باکس متصل کرده و از شر سیم‌های بلند و مزاحم خلاص شوید!

پورت‌های تی وی باکس به همینجا ختم نمی‌شود! پورت HDMI هم به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر را با بهترین کیفیت، حتی 4K به تلویزیون خود منتقل کرده و از تماشای آن لذت ببرید. باز هم هست! بعضی از تی وی باکس‌ها برای کارت حافظه نیز درگاه جداگانه‌ای دارند که این امکان را به شما می‌دهند حافظه دستگاه را ارتقاء داده و از فضای بیشتر برای ذخیره فیلم، کتاب و یا برنامه‌های متنوع بهره‌مند شوید.


هزینه مناسب به نسبت امکانات

خبر خوب اینکه قیمت تی وی باکس‌ها خیلی کمتر از چیزی است که فکر می‌کنید. تلویزیون هوشمند که قیمت بسیار بالایی دارد، تی وی باکس با هزینه بسیار مناسب‌تری می‌تواند امکانات متنوعی را در اختیار شما قرار دهد. پس اگر قصد داشتید تا تنها برای امکانات تلویزیون هوشمند، هزینه زیادی کنید، بهتر است کمی دست نگه دارید! خرید تی وی باکس می‌تواند یک جایگزین ارزان و به‌صرفه باشد. مخصوصاً اگر طرفدار تکنولوژی‌های جدید باشید، تی وی باکس می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.


سادگی رابط کاربری

کاربرد اندروید باکس

اگر می‌خواهید برای والدین‌تان یا افرادی که با تکنولوژی غریبه‌اند، دست به خرید تی وی باکس بزنید، باید این نوید را به شما بدهیم که جای هیچ‌گونه نگرانی نیست! کار با تی وی باکس آن‌قدر ساده است که همه از پس آن برمی‌آیند. هر اندروید باکس در جعبه خود یک ریموت کنترل دارد که بسیار مشابه کنترل معمولی تلویزیون است. رابط کاربری اندروید باکس هم بسیار ساده بوده و هیچ گزینه یا تنظیمات پیچیده‌ای ندارد. هر فردی می‌تواند به سادگی تغییر کانال‌های تلویزیونی، با استفاده از کنترل با تی وی باکس کار کند و برنامه‌های دلخواهش را اجرا نماید.
زیبایی و ظرافت

بسیاری از خانم‌ها علاقه‌مند به دکوری‌جات گران‌بها هستند! تی وی باکس می‌تواند ظاهر زیبایی به میز تلویزیون شما بخشیده و آن را مدرن‌تر از قبل نشان دهد. اگر شما هم به زیبایی علاقه‌مندید، این وسیله کوچک همانی است که به دنبال آنید! می‌توانید هم دستی به تلویزیون قدیمی‌تان بکشید و آن را هوشمند کنید، و هم ظاهر خانه‌تان را صفایی بدهید! یک تیر و دو نشان با هزینه‌ای مناسب!


تنوع در خرید اندروید باکس


خبر خوب اینکه شما می‌توانید متناسب با نیازتان دست به خرید اندروید باکس بزنید. اصلاً نیاز به ولخرجی نیست. کافی است بدانید که از یک تی وی باکس چه انتظاری دارید و به چه امکاناتی در تلویزیون خود احتیاج دارید؟ حالا با گشت‌وگذار در لیست تی وی باکس‌ها، می‌توانید یکی خوبش را متناسب با نیازتان انتخاب کرده و از پرداخت هزینه اضافی بپرهیزید.
در هنگام خرید تی وی باکس به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد دارید تا یک خرید تی وی باکس لذت‌بخش را تجربه کنید، بد نیست که حواس‌تان را روی برخی نکات مهم جمع کنید. بهتر است این بخش را با دقت بخوانید تا چیزی از قلم نیفتد. اگر می‌خواهید در وقت و بودجه‌تان صرفه‌جویی شود، یک یادداشتی هم از این نکات بردارید و در هنگام خرید همراه خود ببرید.

پردازنده مناسب

اینکه سرعت پردازش دستگاه شما چقدر باشد، به کیفیت پردازنده بستگی دارد. برای همین حتماً حواس‌تان را جمع کنید و وقتی می‌خواهید تی وی باکس را بخرید، به پردازنده آن و تعداد هسته‌ها دقت کنید. در صورتی که پردازنده مناسبی را انتخاب کنید، سرعت کار با دستگاه بالاتر بوده و با لگ یا باگ مواجه نمی‌شوید.
رم کافی تی وی باکس

حافظه RAM یا حافظه موقت مانند دستیار پردازنده به پردازش سریع‌تر برنامه‌ها کمک می‌کند. اگر با برنامه‌های متنوعی کار می‌کنید، سعی کنید دستگاهی بخرید که رم کافی داشته باشد. برعکس، اگر قصد ندارید برنامه بسیار سنگینی را اجرا کنید، لزومی ندارد که حافظه رم خیلی زیادی داشته باشید.

حافظه داخلی

نکته مهم دیگر در خرید تی وی باکس، حافظه داخی دستگاه است. حافظه داخلی به شما اجازه می‌دهد مقدار مشخصی فایل و برنامه را روی دستگاه خود ذخیره و نصب کنید. سعی کنید متناسب با نیاز خود دست به انتخاب بزنید. در این مورد کمی آینده‌نگر هم باشید و اگر فکر می‌کنید که ممکن است در آینده از تی وی باکس خود استفاده‌های بیشتری داشته باشید، دستگاهی با حافظه داخلی مناسب تهیه کنید تا به مشکل نخورید.


پردازنده گرافیکی

خرید اندروید باکس

اگر اهل بازی هستید، فراموش نکنید که حتما پردازنده گرافیکی دستگاه مدنظرتان را بررسی کنید. بعضی از انواع اندروید باکس مجهز به پردازنده گرافیکی مجزا هستند که اجرای بازی و فیلم‌های 4K را بهبود می‌دهند. برخورداری تی وی باکس از پردازنده گرافیکی برای کاربری گیم لازم است. پس در خرید تی وی باکس، اگر به قصد بازی آن را می‌خواهید، حتماً وضعیت پردازنده گرافیکی را بررسی کنید.


پورت‌ها و امکانات کامل

دستگاه شما برای اینکه بتواند امکانات خود را در بهترین حالت به شما ارائه کند، باید از پورت‌های کاملی برخوردار باشد. پس در هنگام خرید تی وی باکس حتماً بررسی کنید تا پورت‌های USB, LAN, HDMI داشته باشد. در صورتی که تعداد پورت USB بیشتر از یک عدد باشد، بسیار بهتر است. همچنین بررسی کنید که آیا دستگاه از بلوتوث و شبکه بی‌سیم Wi-Fi پشتیبانی می‌کند یا خیر. توجه کنید که بدون وای فای نمی‌توانید به صورت بی‌سیم به اینترنت وصل شوید. همچنین بودن بلوتوث بهتر از نبودنش است. پس زمان خرید توجه کافی به نیازهای خود داشته باشید.

 

 

بهترین اندروید باکس 2022 کدام است؟

در این بخش به سراغ اندروید باکس‌های پیشنهادی می‌رویم. اندروید باکس‌های زیر از قیمت کم به زیاد مرتب شده‌اند.

  • اندروید باکس شیائومی مدل Mi TV Stick
  • اندروید باکس تسکو مدل Tab 100 Plus
  • اندروید باکس فیلیمو مدل FB-102
  • اندروید باکس جی پلاس مدل GP9
  • اندروید باکس مدل DQ6
  • اندروید باکس مدل H96 Max X3
  • اندروید باکس H96 MAX
نتیجه گیری
در این مطلب با نکات مهم و اساسی هنگام خرید اندروید باکس آشنا شدیم، با رعایت این نکات می‌توانید یک محصول باکیفیت و کاربردی خریداری نمایید.
منبع: تکنوسان مگ